Maranata

Domnul nostru vine

 

                       Disciplina in Biserica

                          1Corinteni 5

 

-ce facem cand suntem  infectati de virusi? (gripa, febra, diaree etc.)

-trebuie  in primul rand izolata persoana afectata

-cand e cineva infectat de pacat trebuie izolat si tratat – si asta nu place

-v1  infectat de pacat cu gravitate foarte mare, traia (nu s-a intamplat ci traia, nu doar o aventura)

-Dumnezeu stie consecintele pacatului si ne ajuta din dragoste

1 Pacatul aduce consecinte asupra celui ca pacatuieste - nu te juca cu pacatul

-consecintele pacatului te afecteaza, vei suferii (si biserica trebuie sa te fereasca de suferinta)

-in biserica din Corint se predica evanghelia, si acest pacat era tolerat (avem si astazi o gramada de biserici care nu i-au pozitie)

-v1 “din toate partile” afecteaza  marturia publica despre ei, toti arata cu degetul inspre voi.

2 Pacatul afecteaza biserica si marturia ei

-biserica este mireasa lui Hristos, spune Pavel in Efeseni

-ce raspuns dam celor care se scuza “stim noi cine sunt pocaitii” acuzand marturia proasta a pocaitilor?

-v 2  problema e si mai grava: nu doar nepasare ci “v-ati falit” ,se laudau in v6 cu viata de super crestini in greaca “pneumaticoi” plin de Duh

3 Biserica nu are voie sa tolereze pacatul (accepte pacatul ) /toleranta ameninta existenta bisericii

-Pavel critica Biserica “si voi v-ati falit” (o astfel de imoralitate nu poate fi tolerata de comunitate), toti sunteti de acuzat, de patru ori afirma Pavel ca trebuie sa fie eliminat v2,5,7,13

-Pavel negociaza unde este vorba de parere si nu de principiu cap.8 pana la 11 dar in cap 5 si 6 nu negociaza.

4 Slujitorii bisericii trebuie sa ia pozitie in dreptul pacatului

 -v 3  Pavel judeca (sunt crestini care spun nu avem dreptul sa judecam, da cand e vorba de parere care nu afecteaza relatia noastra cu D) – Prezbiterii au rolul sa judece “pe cel ce a facut o astfel de fapta”

-O alta afirmatie comuna “condamna pacatul dar nu pe pacatos” dar cand omul nu se pocaieste ci alege sa ramana in pacat? Dumnezeu este dragoste, dar Dumnezeu din dragoste ne disciplineaza Evrei.12:5,6,7 si apoi 9 si 10

-scopul lui Dumnezeu in disciplinarea noastra v 10 “pt binele nostru” pt sfintirea noastra. v11

-disciplina aplicata aduce suferinta slujitorului si pacatosului

-disciplina e o durere si o scoala v12 din Evrei-sfatul bibliei

-omul fara separare de pacat nu va vedea pe Dumnezeu v14 din Evrei

-v 5  din Corinteni-cum Pavel care scrie corinteni 13 (dragoste ) il da pe mana satanei, dar cu ce scop?

Pacatul este o chestiune de viata si de moarte Rom.6:23

-v 6 nu alegeti sa stati intre oameni care acopera sau tolereaza pacatul Ap.18:4 “iesiti din mijlocul ei”

-Ieremia si Ezechiel e drastic cu pastorii care nu propovaduiesc, care nu i-au masuri impotriva pacatului si a acelor lupi rapitori   Ez. 34:1,2 / Ez.3:17,18,19

-v 9-11 “macar ca isi zice frate”   aici e durerea

-atentie cei care va jucati cu curvia, lacomia dupa bani, cei ce tolerati betia, cei care cautati cearta, vorbiti de rau pe altii – “macar ca va ziceti frati” v11 finalul “sa nu va asociati cu ei”

-v 12-13 “dati afara” 

 3 motive de excomunicare a credinciosilor la evrei:   ( legile morale din VT sunt valabile, insa cele ceremoniale nu)

-necredinciosie fata de legamant – dar traim sub har (Tit.2:11,12,13)

-traire in pacat  (credinciosul care alege sa traiasca in mizerie) v13 din textul nostru

-sfintenia templului sau trupului lui Hristos (Ap.4:8)

 

-cei ce sfideaza biserica si scriptura trebuie exclusi 1Tim.1:19,20, insa cei ce se intorc la Dumnezeu trebuie reprimiti in dragoste 2Cor.2:4-8

Disciplina are scopul de a recupera, de a salva de la iad

3 adevaruri

-toti credinciosii trebuie sa ia pozitie impotriva pacatului (nu toleram)

 -toti trebuie sa oferim sanse celor care se intorc

-Dumnezeu ne cheama la sfintenie